Thursday, January 28, 2010

Doa Qunut Subuh

By Qunut~Doa Qunut Subuh, Pengertiannya

Qunut Subuh

Bacaannya:~


Pengertiannya:~


Tuhanku, pimpinlah aku bersama orang yang telah Engkau pimpin. Dan afiatkanlah aku bersama orang yang telah Engkau beri. Dan peliharalah aku seperti orang yang telah Engkau pelihara. Dan anugerahilah aku seperti orang yang telah Engkau anugerahi. Dan lindungilah aku dari perkara yang telah Engkau qadhakkan. Kerana Engkau yang menghukum bukan Engkau yang dihukum. Tidaklah hina orang yang telah Engkau muliakan. Tidaklah mulia orang yang telah Engkau hinakan. Amat berkat Engkau hai Tuhan kami dan maha tinggi Engkau. Maka bagiMu pujian atas apa yang telah Engkau hukumkan. Ampunilah aku dan maafkanlah aku. Dan Allah limpahkanlah rahmat dan sejahtera kepada junjungan Nabi Muhammad yang ummiy dan keluarganya serta sahabatnya.

1 comments:

abdullah said...

MINTAK TOLONG TRANSLATEKAN DOA NI DALAM BM BOLEH TAK?

Post a Comment

Blog Doa Dan Amalan Terpuji

Blog doa dan amalan terpuji ini menyediakan koleksi bacaan doa-doa, hadis-hadis, dan zikir. Selain itu juga ia memnyediakan pengertian bagi doa-doa yang disediakan bagi memudahkan pemahaman saudara saudari.


Disini juga disediakan ruang untuk carian doa amalan bagi mempercepatkan proses pencarian, sesetengah perkataan mungkin tidak dapat dikenal pasti dan memerluksn saudara saudari mengunakan perkataan lain tetapi mempunyai maksud yang sama. Carian ini samada disambungkan dari blog doa dan amalan terpuji atau pun dari blog-blog rujukan doa yang lain yang telah disambungkan ke blog ini.


Carian Doa